Utilization of the VivaVideo Application During Covid-19
Downloads
The use of the VivaVideo application for education during the Covid-19 pandemic is very much needed because distance learning is carried out; the VivaVideo application makes it easy for educators to carry out a fun learning process and does not require an internet network. In remote areas with limited internet, using the VivaVideo application as a learning medium is a suitable solution because VivaVideo does not need an internet network; educators can use the VivaVideo application as a learning medium by sharing videos explaining material made in the VivaVideo application to students. An example is the use of the VivaVideo application in elementary schools as a social science learning medium.
Adnyana, P. B., Citrawathi, D. M., & Dewi, N. P. S. R. (2020). Efektivitas pelatihan pembuatan Flipped classroom video dengan Smartphone dan aplikasi Kinemaster (Program PkM). Jurnal Senadimas Undiksha, 1758–1765.
Afandi, R. (2011). Integrasi Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran IPS Di Sekolah Dasar. PEDAGOGIA: Jurnal Pendidikan, 1(1), 85. https://doi.org/10.21070/pedagogia.v1i1.32
Agarina, M., Suryadi, A., & Septarina, L. (2021). Pelatihan Pembuatan Dan Editing Video Pembelajaran Daring Dengan Pemanfaatan Aplikasi Kinemaster Bagi Guru SDIT di Lampung. 7–12.
Amalia, F. (2013). Etika Bisnis Islam: Konsep Dan. Etika Bisnis Islam: Konsep Dan Implementasi Pada Pelaku Usaha Kecil, 95, 116–125.
Delilah, N. (n.d.). Kajian Kebijakan Kurikulum Mata Pelajaran IPS.
Dianovi, A., Siregar, D., Mawaddah, I., & Suryaningsih, S. (2022). Guidance and Counselling in Education. World Psychology, 1(2), 27–35. https://doi.org/10.55849/wp.v1i2.95
Ekonomika, F., Bisnis, D. A. N., & Diponegoro, U. (2012). BAGI KELOMPOK PELAKU USAHA MIKRO OLEH DINAS KOPERASI DAN UMKM ( Studi Kasus: KPUM di Kelurahan Pekunden , Kecamatan.
Hassanuddin. (2013). Pembelajaran Literasi Lintas Disiplin Ilmu Ke-SD-an. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Hay, S. I. (2020). COVID-19 scenarios for the United States. Nature Medicine. https://doi.org/10.1101/2020.07.12.20151191
Jamaluddin, D., Ratnasih, T., Gunawan, H., & Paujiah, E. (2020). Pembelajaran Daring Masa Pandemik Covid-19 Pada Calon Guru: Hambatan, Solusi dan Proyeksi. Karya Tulis Ilmiah UIN Sunan Gunung Djjati Bandung, 1–10.
Kaunang, W. J., & Minahasa, C.-D. I. K. (2021). Pengembangan Objek Wisata Air Terjun Tahapan Telu Pasca Covid19 di Kabupaten Minahasa.
Khaira, H., Pascasarjana, P., & Medan, U. N. (2020). PEMANFAATAN APLIKASI KINEMASTER SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS ICT. 39–44.
Laily Amin Fajariyah. (2018). Projek CERDIG Berbasis Kinemaster.
Maddinsyah, A., Kustini, E., & Syakhrial, S. (2018). Penyuluhan Manajemen Pemanfaatan Sumber Daya Alam Untuk Meningkatkan Perekonomian Keluarga Kampung Ciboleger Lebak—Banten. Jurnal Pengabdian Dharma Laksana, 1(1), 71–80.
Maryani, E., & Syamsudin, H. (2009). Pengembangan Program Pembelajaran IPS Untuk Meningkatkan Kompetensi Keterampilan Sosial. Jurnal Penelitian, 9(1), 1–15.
Muhammad, R. (2011). Pengaruh Pemanfaatan Media Pembelajaran Film Animasi Terhadap Hasil Belajar. Jurnal Penelitian Pendidikan, Edisi Khus(1), 154–163.
Najeed, M. A., Hakonarson, C., & Mentch, G. (2022). Learning Tahfiz with Talaqqi Method Using Whatsapp Application. Journal International Inspire Education Technology, 1(2), 125–137. https://doi.org/10.55849/jiiet.v1i2.86
Nopiana, N., Egie, J., & Mers, O. (2022). The Impact of Internet Addiction on Introvert Personality. World Psychology, 1(2), 1–17. https://doi.org/10.55849/wp.v1i2.97
Nugroho, E., Aribowo, E., Studi, P., Informatika, T., Teknik, F., Universitas, I., & Dahlan, A. (2008). SISTEM PENENTUAN PENERIMA BANTUAN LANGSUNG TUNAI (BLT) DENGAN METODE ANALITYCAL HIRARCHY PROCESS. 2(2), 220–227.
Pendapatan, T., Mikro, U., & Dan, K. (2016). ANALISIS PENGARUH MODAL , JUMLAH TENAGA KERJA , TEKNOLOGI DAN BANTUAN PEMERINTAH MENENGAH ( STUDI KASUS UMKM SULAMPITA DI KOTA SEMARANG ).
Publikasi, M., & Iakn, I. (2020). Analisis Eksistensi Pariwisata Indonesia di Tengah Situasi Pandemi Corona Virus Disease ( Covid19 ). I(1), 47–52.
Purwanto, S. A., & Makmur, M. (2013). IMPLEMENTASI KEBIJAKAN PROGRAM KELUARGA HARAPAN ( PKH ) DALAM MEMUTUS RANTAI KEMISKINAN ( Kajian di Kecamatan Mojosari Kabupaten Mojokerto ) The Policy Implementation of Prosperous Family Program ( PKH ) in Giving Social Protection to The Poor Community (. 16(2).
Ratri, S. Y. (2018). Digital Storytelling Pada Pembelajaran Ips Di Sekolah Dasar. Jurnal Pena Karakter, 01(01), 1–8.
Rohmalimna, A., Yeau, O., & Sie, P. (2022). The Role of Parental Parenting in the Formation of the Child’s Self-Concept. World Psychology, 1(2), 36–45. https://doi.org/10.55849/wp.v1i2.99
Saharuddin, M. (2020). Strategi Pembelajaran IPS?: Konsep dan Aplikasi. In Pendidikan.
Siahaan, M. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Terhadap Dunia Pendidikan. 1(1), 1–3.
Sumarni, Y. (2020). Pandemi Covid-19: Tantangan Ekonomi Dan Bisnis. Al Intaj: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 6(2), 46–58.
Sunzuphy, C. (n.d.). Media pembelajaran.
Teknologi, P., Dan, I., Tik, K., Tingkat, D. I., & Desa, P. (2014). THE UTILIZATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY ( ICT ) BY GOVERNMENT IN RURAL LEVEL. 129–140.
Thorik, S. H. (2020). Efektivitas Pembatasan Sosial Berskala Besar Di Indonesia Dalam Penanggulangan Pandemi Covid-19 total jumlah Pasien Dalam Dalam Pengawasan sebanyak Langkah Strategis Pemerintah Penanggulangan Wabah Corona Vi- Covid 19 , pertumbuhannya cukup mengkhawatirka. 4, 115–120.
Wahyudin Darmalaksana. (2021). No TiSemangat Sembuh dari Paparan Covid dengan Basis Keluarga: Studi Lapangan Masa PPKM Wahyudintle. 1–10.
Wajib, K., Dasar, T., Television, S., Internet, J., & Point, P. P. (2017). ELSE (Elementary School Education Journal): Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar. 1, 28–37.
Wuryanti, U., & Kartowagiran, B. (2016). Pengembangan Media Video Animasi Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Dan Karakter Kerja Keras Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Karakter, 6(2), 232–245. https://doi.org/10.21831/jpk.v6i2.12055
Yulita, W., Nugroho, E. D., & Algifari, M. H. (2021). Analisis Sentimen Terhadap Opini Masyarakat Tentang Vaksin Covid—19 Menggunakan Algoritma Naïve Bayes Classifier. 2(2), 1–9.
Yunus, N. R., & Rezki, A. (2020). Kebijakan Pemberlakuan Lock Down Sebagai Antisipasi Penyebaran Corona Virus Covid-19. SALAM: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-i, 7(3). https://doi.org/10.15408/sjsbs.v7i3.15083
Copyright (c) 2023 Shodiq Qian, Defoort Thomas, Katayama Samir, Lie Jie

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


















